32 godz.

Celem kursu jest wzrost efektywności energetycznej wśród przedsiębiorstw, co może wpłynąć na ograniczenie kosztów energetycznych firm oraz zmniejszenie negatywnego skutku na środowisko. Przedsiębiorcy oraz pracownicy firm odbędą specjalistyczny kurs z zakresu efektywności energetycznej, marketingu ekologicznego, budowania ekologicznej marki, produktu i wizerunku firmy oraz doradztwa mającego na celu wdrożenie rozwiązań proekologicznych.

Adresaci kursu:

  • Pracodawcy oraz pracownicy przedsiębiorstw z terenu całej Polski.

Program kursu:

  1. Efektywność energetyczna w przedsiębiorstwie
  • Możliwość wprowadzenia w firmie rozwiązań ekologicznych, zastosowanie technologii przyjaznych środowisku – wprowadzenie, uwarunkowania prawne.
  • Błędy i działania ”pozornie ekologiczne”
  • Jak zarobić na ekoinnowacjach?
  • Potencjał oszczędnościowy przedsiębiorstwa w zakresie zużycia energii.
  • Efektywność energetyczna – praktyczne sposoby zmniejszenia zużycia energii w przedsiębiorstwie.
  • Metody oszczędzania energii w urządzeniach i instalacjach produkcyjnych.
  • Praktyczne aspekty gospodarowania energią; możliwości ograniczania energochłonności typowych instalacji i urządzeń przemysłowych.
  • Techniczne sposoby poprawy efektywności energetycznej w przedsiębiorstwie.
  • Przygotowanie przedsiębiorstwa do przedsięwzięć ekologicznych. Ocena stanu istniejącego w przedsiębiorstwie.
  • Przedstawienie możliwych rozwiązań związanych z efektywnością – możliwości formalnoprawne (optymalizacje umów) oraz możliwości zastosowania energooszczędnych technologii.
  • Finansowanie technik przyjaznych środowisku i wdrażania rozwiązań proekologicznych.
  1. Marketing ekologiczny, budowa ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy
  • Marketing ekologiczny– wprowadzenie.
  • Kształtowanie wizerunku firmy przyjaznej środowisku.
  • Budowanie ekologicznego wizerunku firmy – case study.

Korzyści z ukończenia kursu:

Potwierdzeniem posiadanych kompetencji będzie otrzymanie zaświadczenia ukończenia kursu.