CELE:
Kurs ten umożliwi przyswojenie wiadomości w podstawowym zakresie związanym z tą właśnie branżą. Poznanie tajników pracy dziennikarza, a także dodatkowe pogłębienie wiedzy na temat gatunków dziennikarskich- to również zalety uczestnictwa w kursie. Kładziemy nacisk na zapoznanie uczestników z podstawami warsztatu zarówno w teorii, jak i w praktyce. Kursanci pokrótce mogą liczyć na dawkę informacji także ze specjalizacji dziennikarskich takich, jak: nowe media, marketing i reklama, oraz prasoznawstwo, czy radio i telewizja.
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Będąc uczestnikiem tego kursu pamiętaj, że:
-Zwiększasz swoje kompetencje,
-Poszerzasz kwalifikacje zawodowe,
-Uzyskujesz odpowiednią wiedzę,
-Zdobywasz nowe umiejętności,
-Uczysz się działać pod presją czasu,
-Oszczędzasz czas,
-Otrzymujesz w pełni uznawane dokumenty.
ADRESACI:
-osoby, które ukończyły 18 rok życia,
-absolwenci liceów, szkół policealnych, studiów wyższych,
– osoby, planujące związać swoją przyszłość z pracą w mediach,
-osoby interesujące się tematyką dziennikarską, chcące odnaleźć się w pracy z pasją,
-osoby marzące o byciu zawodowym dziennikarzem/zawodową dziennikarką, chcące nabyć niezbędną do tego wiedzę i umiejętności.
PROGRAM
Część teoretyczna:
-Historia Mediów,
-Zagadnienia z zakresu marketingu,
-Retoryka,
-Agencje Informacyjne,
-Korekta, oraz redagowanie wszelakich rodzajów tekstów (np. felietonów, reportaży, scenariuszy, tworzenie briefów i prezentacji),
-Wybrane zagadnienia i terminy, pozwalające sprawnie posługiwać się językiem zawodu dziennikarza,
-Przewodnik po metodach i technikach pracy dziennikarza (podstawy, jakie powinnaś/ powinieneś znać),
-Podstawy prawa: prawo autorskie, publiczne, prasowe, przestrzeganie prywatności danego rozmówcy/ odbiorcy,
-Sposoby na radzenie sobie ze stresem,
-Etyka dziennikarska
Część praktyczna:
-Ćwiczenia z Public Relations (podstawy tworzenia kampanii społecznych/reklam),
-Technologia informacyjna,
-Portale internetowe,
-Realizacja radiowo-telewizyjna (przeprowadzanie sond ulicznych, obróbka zdjęć, montaż dźwięku),
-Wizerunek i sylwetki dziennikarzy w mediach,
-Sztuka prezentacji.
CZAS TRWANIA: 50h
CENA: 900zł
ZAPEWNIAMY:
– materiały szkoleniowe,
– wyposażone sale,
– kameralne grupy.
PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
– certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
– certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.