Program kursu:
- Zadania doradcy klienta w świetle ustawy o promocji zatrudnienia.
- Rozmowa z klientem.
- Poradnictwo zawodowe realizowane w instytucjach rynku pracy (IRP).
- Informacja zawodowa – rola i znaczenie informacji w podejmowaniu decyzji zawodowych i edukacyjnych.
- Informacja zawodowa – źródła i zasoby informacji wspierającej plany zawodowe klienta.
- Współpraca z klientem indywidualnym– pośrednictwo pracy.
- Ustalanie profilu pomocy dla klienta indywidualnego.
- Tworzenie, realizacja i modyfikacja indywidualnego planu działania.
- Zwiększanie efektywności pracy doradcy klienta– optymalizacja działań.
- Aktywizacja zawodowa osób do 30 roku życia oraz osób 50+ – specyfika pracy z klientami z poszczególnych grup(z uwzględnieniem klientów z tzw. Grupy NEET).
- Aktywizacja zawodowa klientów mających specyficzne problemy z wejściem lub powrotem na rynek pracy – specyfika pracy z „klientem trudnym”.
- Współpraca z partnerami na rzecz pomocy klientom wymagającym wsparcia i oddalonym od rynku pracy.
- Współpraca z klientem instytucjonalnym- pośrednictwo pracy, w tym pośrednictwo pracy w ramach sieci EURES.
- Formy pomocy dla pracodawcy wspomagające aktywizację zawodową klientów.
- Identyfikacja i analiza sytuacji oraz zmian zachodzących na lokalnym rynku pracy – informowanie pracodawców o aktualnej sytuacji, przewidywanych zmianach i problemach występujących na lokalnym rynku pracy.
- Kształcenie ustawiczne pracodawcy i pracowników w ramach krajowego funduszu szkoleniowego.
- Zatrudnienie cudzoziemców – uwarunkowania prawne i organizacyjne.
Czas trwania: 120 godz.
Cena – 2800 zł