Cel kształcenia:
Uczestnicy:
- poznają uzależnienia substancjalne, behawioralne, kompulsje oraz ich przyczyny i konsekwencje
- będą potrafili przeprowadzić diagnozę pod kątem zapotrzebowania na oddziaływania profilaktyczne za pomocą odpowiednich metod i technik badawczych oraz poprawnie zinterpretować wyniki badań diagnostycznych
- nabędą umiejętność, na podstawie przeprowadzonej diagnozy, zaplanowania działania profilaktycznego w szkole/placówce oświatowej
- poznają zakres umiejętności i kompetencji wymagany, by zajmować się profilaktyką uzależnień
- będą potrafili zmierzyć skuteczność działań profilaktycznych planując monitoring i ewaluację z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi oraz dokonać interpretacji wyników badań, a na ich podstawie korekty działań profilaktycznych
- poznają przykłady dobrych praktyk profilaktycznych oraz programów o naukowo potwierdzonej skuteczności
- nabędą umiejętność zaimplementowania programu rekomendowanego do profilaktyki szkoły/placówki oświatowej.
Adresaci kursu:
- nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
- wychowawcy klas
- wychowawcy internatów i burs szkolnych
- pedagodzy i psycholodzy szkolni
- rady pedagogiczne
Program szkolenia:
- Używki w szkole.
- Rodzaje uzależnień.
- Działania profilaktyczne i ich cele.
- Zadania szkoły, nauczycieli i wychowawców.
- Rola samorządu uczniowskiego i rady rodziców w szkolnej profilaktyce uzależnień.
- Zasady poprawnego tworzenia i wdrażania szkolnego programu profilaktyki uzależnień.
- Strategia działań wychowawczych, zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec uczniów zagrożonych uzależnieniem.
- Działania eliminacyjne.
Liczba godzin: 16h
Cena kursu: 1399 zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł