Uncategorized

Cel kształcenia:

Uczestnicy:

  • poznają uzależnienia substancjalne, behawioralne, kompulsje oraz ich przyczyny i konsekwencje
  • będą potrafili przeprowadzić diagnozę pod kątem zapotrzebowania na oddziaływania profilaktyczne za pomocą odpowiednich metod i technik badawczych oraz poprawnie zinterpretować wyniki badań diagnostycznych
  • nabędą umiejętność, na podstawie przeprowadzonej diagnozy, zaplanowania działania profilaktycznego w szkole/placówce oświatowej
  • poznają zakres umiejętności i kompetencji wymagany, by zajmować się profilaktyką uzależnień
  • będą potrafili zmierzyć skuteczność działań profilaktycznych planując monitoring i ewaluację z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi oraz dokonać interpretacji wyników badań, a na ich podstawie korekty działań profilaktycznych
  • poznają przykłady dobrych praktyk profilaktycznych oraz programów o naukowo potwierdzonej skuteczności
  • nabędą umiejętność zaimplementowania programu rekomendowanego do profilaktyki szkoły/placówki oświatowej.

 

Adresaci kursu:

  • nauczyciele różnych specjalności wszystkich typów szkół/placówek
  • wychowawcy klas
  • wychowawcy internatów i burs szkolnych
  • pedagodzy i psycholodzy szkolni
  • rady pedagogiczne

 

Program szkolenia:

  1. Używki w szkole.
  2. Rodzaje uzależnień.
  3. Działania profilaktyczne i ich cele.
  4. Zadania szkoły, nauczycieli i wychowawców.
  5. Rola samorządu uczniowskiego i rady rodziców w szkolnej profilaktyce uzależnień.
  6. Zasady poprawnego tworzenia i wdrażania szkolnego programu profilaktyki uzależnień.
  7. Strategia działań wychowawczych, zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec uczniów zagrożonych uzależnieniem.
  8. Działania eliminacyjne.

 

Liczba godzin: 16h

Cena kursu: 1399 zł

 

Zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • wyposażone sale,
  • kameralne grupy.

 

Po kursie uczestnik otrzymuje:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł