CELE:
Przyuczenie do zawodu sprzedawca – handlowiec. Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy na stanowisku handlowca. Kursanci uczą się autoprezentacji, negocjacji, budowania trwałej relacji z klientem i analizy jego potrzeb, oraz zarządzania sobą w czasie. Prowadzi ono do rozwoju kompetencji w zakresie poszerzania i usystematyzowania wiedzy na temat profesjonalnej pracy przedstawiciela handlowego / sprzedawcy. Ponadto- przygotowuje również do samodzielnej pracy handlowca w zakresie sprzedaży i obsługi klienta, jak również samego procesu pozyskiwania go. Szkolenie prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie poszerzania i usystematyzowania wiedzy na temat sposobu pozyskiwania klienta, a także organizacji sprzedaży. Zdobyta wiedza oraz umiejętności nabyte podczas szkolenia przełożą się na wzrost pozyskanych klientów.
ADRESACI:
Szkolenie przygotowane dla osób pracujących w handlu na bezpośredniej obsłudze klienta. Uczestnikami mogą być osoby z wieloletnim doświadczeniem, jak i również osoby, które dopiero rozpoczęły przygodę ze sprzedażą. W skrócie dedykowane jest ono dla takich jednostek, jak:
– pracownicy przedsiębiorstw działów handlowych obsługi klienta pragnących zwiększyć swoje kwalifikacje w zakresie kompetencji miękkich,
– osoby uczestniczące w szkoleniu – chcące poprawić umiejętności osobiste
– właściciele małych i średnich firm, przedsiębiorcy, freelancerzy
– właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych
– koordynatorzy, menedżerowie pracujący w dziale sprzedaży
– pracownicy działów handlowych
– sprzedawcy/handlowcy
– przedstawiciele handlowi/key account managerowie
– osoby, które na co dzień zajmują sprzedażą i obsługą klienta
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
W ZAKRESIE WIEDZY UCZESTNIK
– ma wiedzę w zakresie pracy na stanowisku handlowca
– zna zadania na stanowisku handlowca
– zna etapy przygotowania prezentacji
– zna cechy – pochwały- korzyści sprzedawanych towarów i usług
– ma wiedzę nt. przewagi oferty na rynku
– rozumie jak przygotować kartę do kontaktu z klientem
– zna elementy analizy rynku
– ma wiedzę nt. budowania pozytywnego wizerunku i pozytywnego nastawienia w swojej pracy
– ma wiedzę w zakresie sposobów pozyskiwania klientów i organizacji sprzedaży
– zna proces organizacji sprzedaży – jego etapy
– zna elementy planowania strategii poszukiwania potencjalnych klientów
– zna podział potencjalnych klientów i ich potrzeby
– ma wiedzę nt. budowania baz
– rozumie jak przygotować się do rozmowy z klientem
– zna metody pozyskania klienta
W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI UCZESTNIK
– opracowuje cechy-pochwały-korzyści dot. sprzedawanych produktów/usług
– opracowuje prezentację / ofertę
– potrafi zaprezentować firmę
– rozróżnia profile klienta
– uzasadnia przewagę oferty na rynku nad innymi
– opracowuje kartę do kontaktu z klientem
– posiada umiejętności korzystania z odpowiednich elementów budowania pozytywnego wizerunku
– rozwija własne predyspozycje do sprzedaży
– opracowuje plan strategii poszukiwania potencjalnych klientów
– potrafi wybrać właściwe metody pozyskiwania klienta z uwagi na profil branży
– dobiera właściwe segmenty klientów do produktów i usług
– rozróżnia potrzeby klientów
– wykorzystuje informacje dotyczące lejka sprzedażowego we własnej firmie
– opracowuje plan rozmowy z klientem
– rozwija własne predyspozycje dotyczące pozyskiwania klientów
W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH UCZESTNIK
– potrafi pracować z klientem
– efektywnie organizuje własną pracę handlowca
– wykazuje motywację do budowania pozytywnego wizerunku firmy
– jest przygotowany do publicznej prezentacji
– potrafi komunikować się z innymi firmami
PROGRAM:
- Prawo finansowe
- Prawo handlowe
- Marketing
- Obsługa klienta
- Negocjacje
- Organizacja wystawy
- Obsługa kas fiskalnych
- Handel detaliczny i hurtowy
- Zarządzanie firmą
- Podstawowa wiedza o produkcie – co oferujemy?
- Cechy – pochwały – korzyści produktów / usług różnych sektorów i branż
- Słowa – frazy – kim jestem i czym zajmuje się moja firma?
- Przewaga oferty nad innymi ofertami
- Jak przekonać klienta aby zdecydował się na współpracę firmą
- Co to jest prezentacja pozycjonująca
- Karta przygotowania do kontaktu z klientem
- Profil klienta – identyfikacja
- Analiza rynku
- Cechy i predyspozycje do sprzedaży w pracy handlowca
- Pozytywny wizerunek – elementy występujące w handlowca
- Pozytywne nastawienie i źródła motywacji handlowca
- Proces organizacji sprzedaży – jego etapy
- Przygotowanie do pozyskiwania klienta – elementy „układanki” planowania strategii poszukiwania potencjalnych klientów
- Pula potencjalnych klientów i ich potrzeby – podział
- Budowanie baz
- Planowanie rozmowy z klientem: przygotowanie do rozmowy z klientem
- Metody pozyskiwania klientów
- Lejek sprzedażowy
- Dlaczego klienci odchodzą?
CZAS TRWANIA: 150h
CENA: 1900zł
ZAPEWNIAMY:
– materiały szkoleniowe
– wyposażone sale
– kameralne grupy
PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)
– certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
– certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł