CELE:

Szkolenie przygotowuje do samodzielnego kształtowania własnego wizerunku w różnych sytuacjach z Klientami, w tym profesjonalnej obsłudze gości restauracji.

EFEKTY KSZTAŁCENIA: 

Uczestnik podczas szkolenia nabywa wiedzę w zakresie  savoir vivre.

ADRESACI:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, dla których właściwa autoprezentacja, dress code i savoir vivre biznesowy ma znaczenie w kontakcie biznesowym z Klientem. W szczególności są to właściciele firm, doradcy, handlowcy, marketingowcy.

PROGRAM:

1) Wprowadzenie do savoir-vivre’u.

2) Historia savoir-vivre’u.

3) Etykieta stołu:

– przywitanie,

– nakrycie stołu (obrus, serwetki, naczynia),

– sadzanie gości przy stole,

– zachowanie się przy stole,

– konwersacja przy stole,

– rola sztućców, menu oraz dodatków znajdujących się na stole,

– zamawianie potraw i napoi,

– zamawianie wina w restauracji,

– rola gospodarza,

– pożegnanie.

4) Normy zachowania przy stole:

– poprawność jedzenia,

– elegancja picia,

– różnorodność potraw – omówienie dań niełatwych (jak jeść, czym jeść),

– skomplikowane sytuacje (jak wybrnąć, co powiedzieć).

5) Język savoir-vivre’u:

– słowo,

– gest,

– dyskusja,

– język ciała,

– empatia / asertywność.

6) Poprawna komunikacja i korespondencja:

– sztuka słuchania,

– dyskusja, rozmowa, monolog, forum, wystąpienia,

– niezręczności, omyłki, wpadki,

– przekaz wiadomości i informacji (listy, telefony, maile).

7) Zasady ubioru (prezentacja):

– ubiór odpowiedni do okazji,

– makijaż właściwy do sytuacji,

– strój damski i męski – wyczucie dobrego smaku,

– elementy garderoby zbędne i niezbędne w zależności od okazji, przyjęć.

8) Przyjęcia, bankiety, wesela – zasady dobrego smaku, stylu, zachowania:

– omówienie przyjęć (podział na bankiety, przyjęcia weselne),

– organizacja od A do Z przyjęcia weselnego ( recenzja menu, zastawy, zaproszenia, winietki, dekoracja, rola rodziców,

państwo młodzi),

– funkcje i przywileje gości i organizatorów,

– organizacja od A do Z bankietów oraz konferencji – uprawnienia organizatorów oraz gości.

9) Zasady zachowania się w miejscach pracy, w rodzinie, na przyjęciach:

– upominki, przyjmowanie delegacji, wyjazdy integracyjne.

 

LICZBA GODZIN: 8h

CENA: 350zł

 

ZAPEWNIAMY:

  • Komplet materiałów dydaktycznych
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł