CELE:
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego kształtowania własnego wizerunku w różnych sytuacjach z Klientami, w tym profesjonalnej obsłudze gości restauracji.
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Uczestnik podczas szkolenia nabywa wiedzę w zakresie savoir vivre.
ADRESACI:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, dla których właściwa autoprezentacja, dress code i savoir vivre biznesowy ma znaczenie w kontakcie biznesowym z Klientem. W szczególności są to właściciele firm, doradcy, handlowcy, marketingowcy.
PROGRAM:
1) Wprowadzenie do savoir-vivre’u.
2) Historia savoir-vivre’u.
3) Etykieta stołu:
– przywitanie,
– nakrycie stołu (obrus, serwetki, naczynia),
– sadzanie gości przy stole,
– zachowanie się przy stole,
– konwersacja przy stole,
– rola sztućców, menu oraz dodatków znajdujących się na stole,
– zamawianie potraw i napoi,
– zamawianie wina w restauracji,
– rola gospodarza,
– pożegnanie.
4) Normy zachowania przy stole:
– poprawność jedzenia,
– elegancja picia,
– różnorodność potraw – omówienie dań niełatwych (jak jeść, czym jeść),
– skomplikowane sytuacje (jak wybrnąć, co powiedzieć).
5) Język savoir-vivre’u:
– słowo,
– gest,
– dyskusja,
– język ciała,
– empatia / asertywność.
6) Poprawna komunikacja i korespondencja:
– sztuka słuchania,
– dyskusja, rozmowa, monolog, forum, wystąpienia,
– niezręczności, omyłki, wpadki,
– przekaz wiadomości i informacji (listy, telefony, maile).
7) Zasady ubioru (prezentacja):
– ubiór odpowiedni do okazji,
– makijaż właściwy do sytuacji,
– strój damski i męski – wyczucie dobrego smaku,
– elementy garderoby zbędne i niezbędne w zależności od okazji, przyjęć.
8) Przyjęcia, bankiety, wesela – zasady dobrego smaku, stylu, zachowania:
– omówienie przyjęć (podział na bankiety, przyjęcia weselne),
– organizacja od A do Z przyjęcia weselnego ( recenzja menu, zastawy, zaproszenia, winietki, dekoracja, rola rodziców,
państwo młodzi),
– funkcje i przywileje gości i organizatorów,
– organizacja od A do Z bankietów oraz konferencji – uprawnienia organizatorów oraz gości.
9) Zasady zachowania się w miejscach pracy, w rodzinie, na przyjęciach:
– upominki, przyjmowanie delegacji, wyjazdy integracyjne.
LICZBA GODZIN: 8h
CENA: 350zł
ZAPEWNIAMY:
- Komplet materiałów dydaktycznych
- Certyfikat ukończenia szkolenia
PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł