CELE: 

Zdobycie wiedzy i umiejętności do pracy w sekretariacie medycznym. Przygotowanie do pracy w rejestracji placówek służby zdrowia. Członkowie kursu zostaną zapoznani z regułami etyki, jakie panują w tym zawodzie. Ponadto- przyswoją zasady prowadzenia dokumentacji medycznej i obiegu dokumentów, nauczą się profesjonalnej obsługi pacjenta, oraz zasad pracy w służbie zdrowia. Dzięki zajęciom członkowie szkolenia zyskają gotowość do samodzielnego wykonywania pracy, jako rejestratorka medyczna.

ADRESACI(Grupa docelowa): 

Kurs skierowany jest do następujących osób:

  • z wykształceniem minimum średnim, które chcą podjąć pracę zawodową w placówkach medycznych, ośrodkach zdrowia, gabinetach lekarskich, szpitalach, sanatoriach, oraz tych, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje zawodowe,
  • mających zainteresowania medyczne,
  • dokładnych, oraz sumiennych, wykazujących się życzliwością i cierpliwością w stosunku do innych. 

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

Nabycie kompetencji w następujących obszarach: 

  • organizacja pracy w rejestracji, zasady funkcjonowania firmy medycznej; 
  • prawidłowe prowadzenie rejestru dokumentów oraz kalkulacja poszczególnych usług medycznych; 
  • profesjonalna obsługa pacjentów; 
  • umiejętność uzupełniania raportów i sprawozdań; 
  • przepływ informacji, zasady obiegu dokumentów. 

PROGRAM:

  • Podstawowe pojęcia i definicje
  • Funkcjonowanie sekretariatu medycznego 
  • Zasady planowania pracy w sekretariacie: 
  • instrukcja kancelaryjna (zasady obiegu informacji i dokumentacji medycznej); 
  • instrukcja archiwizacyjna dokumentacji medycznej i pozostałej obowiązującej w sekretariacie; 
  • przepisy prawne obowiązujące w zawodzie sekretarki medycznej; 
  • statystyka usług medycznych. 
  • Karta stanowiskowa (organizacja miejsca pracy, zastępstwa, podległość służbowa). 
  • Skuteczna komunikacja wg zasady „Uprzejmość nic nie kosztuje, a kupić można wszystko”: 
  • skuteczne komunikowanie się (przez telefon, kontakt  bezpośredni); 
  • asertywność, czyli jak postępować z agresywnymi ludźmi; 
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach (trudny pacjent). 
  • Zapoznanie się z zasadami rejestracji  pacjentów wg JGP (Jednolitej Grupy  Pacjentów). 
  • Druki medyczne funkcjonujące w placówkach służby zdrowia: 
  • wydawanie zaświadczeń; 
  • sporządzanie odpisów dokumentacji lekarskiej. 
  • Statystyka medyczna: zasady rozliczania świadczeń medycznych z GUS, MZ, NFZ. 
  • Kultura i etyka zawodu 
  • Wizytówki – tworzenie, wręczanie. Kto kogo wita i kto komu podaje rękę? Uścisk dłoni. Przedstawianie się w czterech krokach. 
  • Aparycja sekretarki medycznej/asystentki. 
  • obowiązujący dress code (rodzaje strojów, błędy rujnujące wizerunek)
  • Kultura współpracy: pogawędki grzecznościowe, zwracanie się do siebie wzajemnie po imieniu, prezentacja w 30 sekund 
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem (wykonywanie zadań pod presją czasu)
  • Ćwiczenia na wzmacnianie pewności siebie w relacjach z lekarzem, pacjentem
  • Przestrzeganie tajemnicy zawodowej, oraz stosowanie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych

LICZBA GODZIN: 30 godzin  

CENA: 649zł 

ZAPEWNIAMY: 

  • kompletne materiały szkoleniowe
  • dobrze wyposażone sale dydaktyczne
  • kameralne grupy

PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE: 

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN), 
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł, 
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.