32 godz.
Celem kursu jest wzrost efektywności energetycznej wśród przedsiębiorstw, co może wpłynąć na ograniczenie kosztów energetycznych firm oraz zmniejszenie negatywnego skutku na środowisko. Przedsiębiorcy oraz pracownicy firm odbędą specjalistyczny kurs z zakresu efektywności energetycznej, marketingu ekologicznego, budowania ekologicznej marki, produktu i wizerunku firmy oraz doradztwa mającego na celu wdrożenie rozwiązań proekologicznych.
Adresaci kursu:
- Pracodawcy oraz pracownicy przedsiębiorstw z terenu całej Polski.
Program kursu:
- Efektywność energetyczna w przedsiębiorstwie
- Możliwość wprowadzenia w firmie rozwiązań ekologicznych, zastosowanie technologii przyjaznych środowisku – wprowadzenie, uwarunkowania prawne.
- Błędy i działania ”pozornie ekologiczne”
- Jak zarobić na ekoinnowacjach?
- Potencjał oszczędnościowy przedsiębiorstwa w zakresie zużycia energii.
- Efektywność energetyczna – praktyczne sposoby zmniejszenia zużycia energii w przedsiębiorstwie.
- Metody oszczędzania energii w urządzeniach i instalacjach produkcyjnych.
- Praktyczne aspekty gospodarowania energią; możliwości ograniczania energochłonności typowych instalacji i urządzeń przemysłowych.
- Techniczne sposoby poprawy efektywności energetycznej w przedsiębiorstwie.
- Przygotowanie przedsiębiorstwa do przedsięwzięć ekologicznych. Ocena stanu istniejącego w przedsiębiorstwie.
- Przedstawienie możliwych rozwiązań związanych z efektywnością – możliwości formalnoprawne (optymalizacje umów) oraz możliwości zastosowania energooszczędnych technologii.
- Finansowanie technik przyjaznych środowisku i wdrażania rozwiązań proekologicznych.
- Marketing ekologiczny, budowa ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy
- Marketing ekologiczny– wprowadzenie.
- Kształtowanie wizerunku firmy przyjaznej środowisku.
- Budowanie ekologicznego wizerunku firmy – case study.
Korzyści z ukończenia kursu:
Potwierdzeniem posiadanych kompetencji będzie otrzymanie zaświadczenia ukończenia kursu.