CELE:
1. Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych i przywódczych liderów, edukatorów oraz osób aktywnych w swoich środowiskach. Oznacza to trening umiejętności psychospołecznych, zdobywanie wiedzy o sobie w relacjach z grupą, ćwiczenia zachowań i umiejętności społecznych.
2. Kształtowanie efektywnych metod pracy z ludźmi, zwłaszcza z grupą i/lub zespołem. Oznacza to trening umiejętności efektywnej pracy z grupą. Poznanie procesów grupowych, mających wpływ na efektywność przywództwa, procesów uczenia i nabywania umiejętności.
3. Zdobycie umiejętności w zakresie moderowania dyskusji w grupie, realizacji projektów i wystąpień publicznych.
4. Pozyskanie wiedzy oraz umiejętności związanych z opracowaniem scenariuszy i prowadzenia szkoleń, dyskusji i spotkań tematycznych.
ADRESACI:
– trenerzy wewnętrzni w firmach;
– coachowie planujący pracę w zawodzie trenera lub doskonalący umiejętności pracy z grupami;
– osoby chcące udoskonalić swoje umiejętności menadżerskie w pracy z grupą;
– trenerzy biznesu – doskonalący swoje umiejętności w obszarze zarządzania sobą;
– osoby dorosłe zainteresowane programem samorozwojowym.
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
- Zapoznanie się z rolą trenera,
- Poznanie zasad, reguł skutecznej komunikacji z grupą szkoleniową,
- Wyszczególnienie i charakterystyka faz rozwoju grupy,
- Sposoby analizy potrzeb szkoleniowych,
- Przygotowania programu szkolenia i doboru metod prowadzenia zajęć,
- Efektywne strategie szkoleniowe.
PROGRAM:
1. Jak dobrze przygotować szkolenie – schemat szkolenia
2. Wizerunek trenera- czyli jak Cię widzą tak Cię piszą
- cechy dobrego trenera/lidera/coacha/przywódcy
- wygląd zewnętrzny, jako element dobrego wrażenia
- postawa trenera jako jeden z warunków odbioru treści merytorycznych
- wzbudzanie zainteresowania słuchaczy poprzez odpowiednią narrację i prezentację
- praca z głosem – zasady higieny i emisji głosu
- uatrakcyjnienia prezentacji, czyli techniki wywierania wpływu
3. KOMUNIKACJA – FUNKCJE I NARZĘDZIA KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
-Jak wzbudzić zaufanie, zainteresowanie tematem i motywację do pracy
– Modele komunikacji
– Prawa komunikacji
– Style komunikacyjne
– Komunikacja dla porozumienia
– Asertywność w pracy trenera
– Bariery komunikacyjne, które mogą zaburzyć proces nauki
4. PROCES GRUPOWY
– Etapy procesu grupowego
– Rola trenera w poszczególnych etapach rozwoju grupy
– Role grupowe
– Zespołowe uczenie się
– Komunikacja w grupie – warunek efektywnego współdziałania
– Zjawisko synergii
5. TRUDNY ODBIORCA
– Negatywne postawy uczestników szkolenia
– Techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
– Techniki przełamywania obiekcji i sprzeciwów słuchaczy
– Skuteczne panowanie nad grupą
6. PROCES UCZENIA SIĘ
– Etapy nabywania kompetencji
– Diagnoza preferowanego stylu uczenia się
– Modele myślowe
– Strategie uczenia się
– Rozwój człowieka dorosłego
6. BUDOWANIE PROGRAMU SZKOLENIA
– Cele szkoleniowe
– Metody i technik realizacji szkoleń
– Dopasowanie metod szkoleniowych do celów i specyfiki grupy
– Tworzenie programu szkolenia i planowanie czasu
– Metody ewaluacji szkoleń
– Tworzenie programu własnego szkolenia
7. METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
– Metody tradycyjne
– Metody aktywizujące
– Dobór ćwiczeń do tematyki szkoleń, grupy odbiorców, warunków i preferencji trenera
– Zalety i wady poszczególnych metod
8. SKUTECZNE STRATEGIE SZKOLENIOWE
– Trener świadomym partnerem biznesowym
– Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
– Warsztat programowy efektywnego trenera
– Efektywne strategie szkoleniowe
– Ocena efektywności szkoleń -Specyfika pracy z grupą: role w grupie, znaczenie procesu grupowego,
-Rodzaje zadań treningowych: energetyzujące, integracyjne, komunikacyjne itp.
CZAS TRWANIA: 8h
CENA: 300zł
ZAPEWNIAMY:
- materiały szkoleniowe
- wyposażone sale
- kameralne grupy
PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł
Koszt certyfikatu – 100zł