Kursy Wideo

Podstawowy kurs operatora kamery.

 

Czas trwania – 20 godz.

 

Cena kursu – 800 zł

 

Kurs przeznaczony jest dla osób pragnących poznać zasady pracy z kamerą oraz rozwinąć umiejętności filmowania. Uczestnicy muszą posiadać własne kamery (zapis w dowolnym formacie) z możliwością manualnych ustawień parametrów nagrywania (aprobujemy użycie DSLR). Kurs obejmuje wykłady i zajęcia praktyczne, które odbywają się w plenerze oraz w profesjonalnym atelier i studiu telewizyjnym.

 

Program kursu:

  1. Podstawy techniczne:
  • Budowa aparatu, obiektywy, akcesoria do filmowania
  • Jak powstaje obraz na matrycy?
  • Ogniskowa, czas naświetlania, czułość, przesłona, balans bieli, kompensacja ekspozycji
  • Zasady kompozycji, kadrowanie i plany filmowe, praca kamery, ujęcia
  • Techniki specjalne: slowmotion, timelapse, wielokrotna ekspozycja, split screen
  • Omówienie programów do montażu dostępnych na rynku.
  1. Warsztat narzędzi filmowych:
  • Obiektywy
  • Stabilizatory ruchu (GlideCam, DJI-Ronin, dolly, statyw, monopad)
  • Wyposażenie audio
  • Kamery
  • DSlR
  • Oświetlenie.
  1. Krótkie, komercyjne formy audiowizualne:
  • Na czym polegają, czym się różnią i jak się za nie zabrać?
  • Teledysk
  • Reklama (telewizyjna, internetowa, telebim etc)
  • Filmy promocyjne (klipy modowe, relacje z wydarzeń korporacyjnych, case studies)
  • Krótkie formy dokumentalne (filmy z eventów, reportaże, newsy, making of etc)
  1. Światło:
  • Kierunki światła
  • Jakich lamp używamy: typy źródeł światła, moc, luminancja, temperaturę barwowa
  • Akcesoria świetlne: filtry, czarne flagi, dyfuzje, blendy
  • Charakter światła
  • Światło zastane: jak je najlepiej wykorzystać i zmodyfikować bez specjalistycznego sprzętu
  • Ćwiczenie praktyczne: odtworzenie światła z klasycznego obrazu.
  1. Psychologia obiektywu:
  • Psychologia obiektywu: co to jest?
  • Plany filmowe a ich znaczenie psychologiczne
  • Kompozycja jako sposób kierowania perspektywą opowiadania
  • Znaczenie ruchów kamery dla odbiorcy
  • Psychologia koloru
  • Dźwięk jako narzędzie psychologiczne.
  1. Podstawy montażu:
  • Wprowadzenie do teorii montażu
  • Radziecka szkoła montażu, eksperymenty Kuleszowa
  • Podstawowy instrumentarium: zasady łączenia różnych planów, cięcie na ruchu, budowanie więzi przyczynowo-skutkowych poprzez montaż, rytm w montażu, montaż równoległy
  • Wprowadzenie do programu Adobe Premiere
  • Przestrzeń pracy w Adobe Premiere
  • Importowanie plików filmowych do programu
  • Timeline, ścieżki audio i wideo, podgląd
  • Umieszczanie ujęć na ścieżkach
  • Cięcie, trymowanie
  • Renderowanie, eksportowanie