CELE:
Uczestnik szkolenia zapoznany będzie z podstawami pracy administracyjno-biurowej, m.in. z zadaniami i obowiązkami pracownika administracyjno-biurowego, czy elementami BHP. Obsługa komputera, poprawne korzystanie z internetu, komunikacja interpersonalna w obsłudze klienta- na pozyskanie wiedzy z tych treści programowych również będzie mógł liczyć. Zostanie wprowadzony w proces obiegu dokumentów w biurze, a także w przebieg ich archiwizacji. Pozna reguły panujące w kulturze tego zawodu, jak i te należące do etykiety rozmowy telefonicznej. Ponadto- zapozna się także z podstawowymi wytycznymi redagowania pism biurowych i procesowych. Kolejno przedstawione zostaną mu elementy podstaw zarządzania dokumentacją, systemem kancelaryjnym, jak również klasyfikowaniem informacji. Co więcej- przedstawione zostaną kursantom również klauzule tajności i sposób działania okresu ochronnego. Szkolenie wzbogacone jest o dodatkowe moduły obsługi programów użytkowych, na których najczęściej pracują podmioty instytucji biurowych: Microsoft Word, Microsoft Excel, oraz PowerPoint.
ADRESACI:
-Wszyscy, którzy osiągnęli pełnoletność,
-Studenci/absolwenci kierunku administracja, jak również kierunków pokrewnych (np. marketing i zarządzanie, archiwistyka, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo),
-Bezrobotni, poszukujący zatrudnienia na stanowisku pracownika biurowego,
-Osoby planujące związać swoją przyszłość z zawodem o charakterze typowo biurowym,
-Zainteresowani pracą z dokumentami i ich obiegiem,
-Ceniący pracę w stabilnych warunkach, o stałym przedziale czasowym.
PROGRAM
Część teoretyczna:
-BHP w pracy biurowej i ogólna kultura zawodu,
-Etyka obowiązująca pracownika biurowego ze wskazówkami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
-Organizacja stanowiska pracy, utrzymywanie porządku(należyta staranność/dbałość o nie),
-Zasady obsługi klientów,
-Sposoby radzenia sobie z trudnym klientem (jak postępować, czego unikać, na jakie zachowania można sobie pozwolić; które z nich są dopuszczalne, przyjmowanie i rozwiązywanie zastrzeżeń),
-Przyswojenie wiedzy na temat systemu kancelaryjnego występującego w biurze, jak również tych mu współtowarzyszących: dziennikowego i bezdziennikowego,
-Obieg dokumentów w firmie (działanie, przepływ, rozpatrywanie, selekcja, archiwizacja),
-Przechowywanie akt,
-Przyjmowanie, segregowanie, oraz wysyłanie firmowej korespondencji,
-Rodzaje korespondencji biurowej: osobowa, handlowa, finansowa i administracyjna,
-Ewidencjonowanie,
-Narzędzia stosowane/używane w mediach społecznościowych,
-Komunikacja marketingowa w serwisach społecznościowych,
Część praktyczna:
-Czynniki składowe pisma, wraz ze standardami ich rozmieszczenia,
-Procedura sporządzania protokołów, sprawozdań, notatek służbowych,
-Przydatne techniki biurowe: nauka obsługi urządzeń biurowych (m.in. telefaksy, skanery, drukarki, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjne),
-Specyfika oprawiania dokumentacji (np. bindowanie),
-Obsługa komputera przy umiejętnym korzystaniu ze źródeł internetowych (otwieranie plików, zapisywanie dokumentów, wyszukiwanie informacji),
-Działanie przeglądarek,
-Edytowanie i formatowanie tekstu,
-Nauka poprawnego adresowania, oraz tytułowania poszczególnych form tekstowych,
-Obsługa programów z pakietu MS Office: Word, Excel, PowerPoint.
CZAS TRWANIA: 60h
CENA: 990zł
ZAPEWNIAMY:
– materiały szkoleniowe
– wyposażone sale
– kameralne grupy
PO KURSIE UCZESTNIK OTRZYMUJE:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)
– certyfikat w języku polskim dodatkowo 30zł
– certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30zł