Nowości

CELE

Szkolenie pomoże podnieść kwalifikacje z zakresu tworzenia dokumentacji, obsługi rezerwacji, oraz pozwoli lepiej wypełniać obowiązki recepcjonisty. Kurs wpłynie na jakość obsługi klientów hotelowych poprzez:

  • Wypracowanie przez recepcjonistę postawy wspierającej gościa hotelowego
  • Zrozumienie różnic wynikających z kultur narodowych i umiejętne komunikowanie się z uwzględnieniem tych różnic przez pracownika recepcji
  • Zapoznanie się z zasadami efektywnej komunikacji, opartej na wzajemnym porozumieniu z gościem hotelowym
  • Otwartość na bariery komunikacyjne, oraz wdrożenie metod ich przezwyciężania w kontaktach z klientami hotelu
  • Rozwinięcie umiejętności indywidualnego podejścia do każdego gościa
  • Asertywne rozwiązywanie trudnych sytuacji spotykanych w hotelarstwie
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności w procesie rozpoznawania potrzeb i oczekiwań gości hotelowych
  • Zapoznanie się z typologią gościa hotelu, oraz nabycie umiejętność doboru narzędzi wspierających komunikację z nim oraz wzajemne zrozumienie
  • Umiejętność słuchania i używania języka korzyści podczas kontaktu z gośćmi na recepcji

ADRESACI

Kurs ten stworzono dla:

  • osób planujących rozpocząć pracę w recepcji hotelowej
  • zatrudnionych w zakładach świadczących usługi noclegowe i turystyczne
  • kadry kierowniczej obiektów hotelarskich
  • pracowników recepcji hotelowej
  • menedżerów recepcji
  • właścicieli hoteli, pensjonatów
  • osób posiadających wykształcenie średnie
  • studentów/absolwentów kierunku turystyka i rekreacja, administracja, zarządzanie, oraz tych powiązanych z branżą hotelową
  • techników hotelarstwa
  • właścicieli obiektów noclegowych, pragnących pogłębić swoją wiedzę nt. standardów pracy w recepcji

EFEKTY KSZTAŁCENIA

  • Przyswojenie profesjonalnej wiedzy hotelarskiej i sprawdzenie jej znajomości w praktyce
  • Podniesienie jakości świadczonych przez siebie usług
  • Nabycie większej pewności siebie w prowadzonych działaniach na recepcji hotelu
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze gości hotelowych
  • zdobycie wiedzy z zakresu m.in. podstawowych pojęć związanych z hotelarstwem, podstaw prawnych dotyczących pracy w recepcji, właściwej organizacji pracy, wizerunku osoby recepcjonisty, profesjonalnej obsługi gościa hotelowego, procedur check-in i check-out, organizacji usług dodatkowych w zakładzie hotelarskim, systemów rezerwacyjnych w hotelarstwie i turystyce;
  • wykształcenie umiejętności praktycznych z zakresu obsługi gościa hotelowego i grup zorganizowanych, sporządzania niezbędnej dokumentacji, radzenia sobie w sytuacji konfliktowych, zastosowania Internetu w hotelarstwie, skutecznego oferowania usług dodatkowych dla poszczególnych gości;
  • uzyskanie lub podniesienie umiejętności zarządzania obiektem hotelarskim.

    PROGRAM

  1. Wstęp do hotelarstwa
  • organizacja pracy w dziale recepcji
  • etykieta menedżera hotelu
  • usługi hotelarskie
  • zarządzanie w przedsiębiorstwie hotelowym
  • rola marketingu w działalności hotelarskiej
  1. Funkcje i znaczenie recepcji w hotelu
  • recepcja – dział tworzący początkową i często jedyną opinię o hotelu
  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
  • osoba recepcjonisty
  • wymagania pracodawcy – kwalifikacje, niezbędna wiedza, pożądane umiejętności
  • wygląd zewnętrzny, umundurowanie
  • standardy i wzorce zachowań
  1. Prawidłowa organizacja pracy w recepcji:
  • wieloobowiązkowość pracowników recepcji – podział na stanowiska
  • zasady współpracy z pozostałymi działami
  • prowadzenie dokumentacji
  • ewidencja – wymogi prawne obowiązku meldunkowego
  • dokumenty i formularze obowiązujące w recepcji – prawidłowy obieg
  • formułowanie pism oficjalnych wysyłanych listem, faksem, mailem
  • rezerwacja – organizacja działu lub realizacja przez recepcję
  • dostępność do oferty hotelu – kanały i źródła rezerwacji
  • rezerwacje wstępne, zapytania i rezerwacje właściwe
  • rezerwacje gwarantowane i niegwarantowane
  • system prowizji i rabatów, prawo do zniżek, programy lojalnościowe
  • realizacja usług dodatkowych
  1. Profesjonalna obsługa klienta przez telefon
  2. Psychologiczne aspekty obsługi gości hotelowych
  • charakterystyka typów i profili psychologicznych
  • charakterystyka potrzeb gościa
  • zachowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
  • pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji gości – reklamacje, interwencje
  • stosowanie technik pracy i rozmowy z gościem zadowalających obie strony
  • „granice ustępstw”
  • techniki sugestywnej sprzedaży
  1. Etyka w zawodzie
  2. Podstawy prawne dotyczące pracy recepcji w zakładzie hotelarskim
  3. Obowiązki hotelu wynikające z Kodeksu Cywilnego, dotyczące rzeczy wniesionych do hotelu

CENA: 1090zł

ILOŚĆ GODZIN: 40h

 

ZAPEWNIAMY

– materiały szkoleniowe

– wyposażone sale

– kameralne grupy

 

PO KURSIE UCZESTNICY OTRZYMUJĄ

– zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN)

– certyfikat w języku polskim dodatkowo 30zł

– certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30zł