Cel kształcenia:
Szkolenie pozwoli uczestnikom nabyć wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie stosowania zasad efektywnego prospectingu. Podczas szkolenia Uczestnik zdobywa wiedzę: na temat uwarunkowań oraz silnych i słabych stron współczesnych metod pozyskania kontaktów; posiada umiejętności w zakresie: określania planu działań prospectingowych, dopasowania usługi/produktu do klienta; nabędzie kompetencje w zakresie pozyskiwania klienta poprzez metody efektywnego prospectingu.
Efekty kształcenia:
Uczestnik posiada wiedzę:
- co to jest prospecting,
- jakie są cele sprzedażowe, rodzaj klientów,
- na temat internetu jako narzędzia pozyskiwania nowych klientów,
- o sposobach pozyskiwaniu informacji na temat trendów rynkowych i zachowań konsumentów,
- na temat warunkowań oraz silnych i słabych stron współczesnych metod pozyskania kontaktów,
- o niekonwencjonalnych rozwiązaniach prospectingowych,
- o zasadach networkingu.
Uczestnik posiada umiejętności w zakresie:
- określania planu działań prospectingowych,
- dopasowania usługi/produktu do klienta,
- segmentacji klienta,
- przejmowania klientów od konkurencji,
- zarządzania własną sprzedażą,
- eliminacji błędów w sprzedaży
Uczestnik nabędzie kompetencje w zakresie pozyskiwania klienta poprzez metody efektywnego i nowoczesnego prospectingu.
Program szkolenia:
- Czym jest prospecting. Rodzaje prospectingu.
- Określenie planu działań prospectingowych. Cele sprzedażowe, rodzaj klientów. Miejsce działań prospectingowych
- Kreatywność w sprzedaży. Internet jako narzędzie pozyskiwania nowych klientów. Możliwości w pozyskiwaniu wiedzy na temat trendów rynkowych i zachowań konsumentów.
- Uwarunkowania oraz silne i słabe strony współczesnych metod pozyskania kontaktów (rekomendacje, spotkania, targi, mailing).
- Znaczenie nowych klientów w rozwoju sprzedaży.
- Wstęp do kontaktu z klientem.
- Profil Klienta – segmentacja rynku, grupa docelowa, analiza potencjału.
- Dopasowanie produktu/usługi do klienta. Analiza rynku i oferty.
- Efektywność i planowanie wg. Pareto.
- Zarządzanie portfelem Klientów.
- Segmentacja i ocena rentowności klienta – case study.
- Przejmowanie klientów od konkurencji – sposobem na wzrost konwersji sprzedaży. Polecenia i rekomendacje. Najbardziej niekonwencjonalne i zaskakujące rozwiązania są najskuteczniejsze.
- Networking – co to takiego i jakimi prawami się rządzi? E-networking – budowanie kontaktów w sieci.
- Zarządzanie własną sprzedażą i jej rentownością.
- Zamknięcie – planowane techniki zamykania sprzedaży.
- Najczęściej spotykane błędy w prospectingu- analiza – wnioski.
Czas trwania: 16h
Cena szkolenia: 1800 zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł