Plan szkolenia:
- Wprowadzenie – czym jest proces rekrutacji i selekcji.
a) Definicja i cele współczesnego procesu rekrutacji.
b) Etapy procesu rekrutacji.
c) Dobór strategii rekrutacji do strategii i kultury organizacyjnej organizacji.
d) Znaczenie doboru i utrzymania dobrych pracowników w firmie.
- Aspekty prawne procesu naboru.
a) Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu – jakich informacji może i nie może żądać od kandydatów pracodawca.
b) Referencje i testy rekrutacyjne – warunki stosowania.
- Kompetencje mistrza / praktyka rekrutacji – udowodnienie tezy – Im masz większą wiedzę jako rekruter, tym lepszych kandydatów będziesz mógł pozyskać do swojej firmy.
a) Przygotowanie profilu kompetencji mistrza rekrutacji – odniesienie do wzoru profilu kompetencji kandydatów do pracy.
b) Najlepszy pracownik na rynku pracy kontra najbardziej optymalny pracownik dla danej firmy.
- Pozyskiwanie kandydatów – nasza firma jako pożądane miejsce pracy.
a) Rola atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego – zewnętrzna atrakcyjność rekrutacyjna organizacji.
b) Pozytywny wizerunek firmy a zainteresowanie właściwych kandydatów – jak prowadzić i wykorzystywać tzw. marketing stanowisk pracy w firmie.
- Dobór efektywnych źródeł pozyskiwania kandydatów.
a) Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna (zalety, wady, możliwości) – czyli poszukiwanie talentów w organizacji i poza nią.
b) Współpraca z firmami doradztwa personalnego – headhunting/ Executive Search.
c) Inne źródła dotarcia do kandydatów.
d) Wybór najlepszego źródła w zależności od profilu kandydata i pracodawcy.
- Unikanie błędów podczas procesu rekrutacji.
a) Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące i kandydatów podczas procesu rekrutacji – rozmowa „bez celu”, ryzykowne pytania i tematy, przygotowanie.
b) Psychologiczne pułapki procesu rekrutacji – uprzedzenia, przecenienie, błędy interpretacyjne.
7. Wybór odpowiedniego kandydata.
a) Matryca oceny najlepszych kandydatów dostosowana do wymogów stanowiska i kultury organizacyjnej firmy.
- Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.
Celem szkolenia jest poznanie technik pozyskiwania pracowników bezpośrednio z rynku pracy. Dzięki szkoleniu rekruterzy nabędą umiejętności dotarcia i pozyskania wartościowych pracowników gotowych do zmiany miejsca pracy. Uczestnicy poznają narzędzia stosowane przy identyfikacji kanałów pozyskiwania najlepszych kandydatów z rynku. Ponadto uczestnicy nabędą umiejętności zastosowania w rekrutacji bezpośredniej analiz profili kompetencyjnych i psychologicznych.
Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.
Liczba godzin: 16
Cena: 1300 zł