Skuteczne podążanie w stronę pożądanych efektów.
Public relations to coś, co trudno nazwać, ale bez czego jeszcze trudniej żyć. Jak mawiał Warren Buffet, firma może pozwolić sobie na utratę nawet dużych pieniędzy, ale nie może pozwolić sobie na utratę reputacji. Tej bowiem nie sposób odzyskać.
Opis szkolenia
Nasze szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija i kształtuje umiejętności PR-owe tych, którzy na co dzień zajmują się tym zagadnieniem. Łączy w sobie tradycyjne ujęcie Public Relations z nowoczesnymi kierunkami jego rozwoju.
Proponowany przez nas trening pozwala określić i zdiagnozować mocne i słabe strony uczestników szkolenia. Pomaga im w konstruowaniu audytu komunikacyjnego, praktycznym poruszaniu się w środowisku medialnym, wprowadza w meandry lobbingu i sponsoringu, uczy zasad postępowania w kryzysie, daje narzędzia do tworzenia PR-u on-line, wreszcie wspomaga tworzenie strategii i kampanii PR.
Metody pracy stosowane podczas szkolenia
Szkolenie ma przede wszystkim charakter warsztatowy, wzbogacony zagadnieniami z zakresu marketingu, medioznawstwa, socjologii i psychologii. Wiedzę i umiejętności nabywane podczas poszczególnych modułów szkolenia uczestnicy utrwalają podczas ćwiczeń praktycznych – zarówno indywidualnych jak i grupowych.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie przez uczestników wagi promocji i marketingu w funkcjonowaniu firmy, organizacji, urzędu.
- Uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych obszarów promocji – m.in. współpracy z mediami, wykorzystania internetu, a także komunikacji w sytuacji kryzysowej.
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności zastosowania prezentowanych technik i narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych.
- Wyrobienie nawyku pracy zespołowej i współpracy pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi.
Program szkolenia
Droga do sukcesu to nie tylko wiedza i umiejętności. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak z nich skorzystać. Nauczymy Cię, jak robić to profesjonalnie i wiarygodnie. Pomożemy Ci odkryć dar podążania w stronę pożądanych efektów.
1. Komunikacja w organizacji, czyli od tego zaczyna się PR:
– model WIWA i otoczenie organizacji,
– komunikacja wertykalna i horyzontalna,
– audyt komunikacyjny.
ĆWICZENIE „ANKIETA” – Uczestnicy w grupach opracowują reguły audytu komunikacyjnego, wykorzystując gotowe rozwiązania przedsiębiorstwa z branży IT. Następnie tworzą ankietę badającą poziom komunikacji w firmie. Ich zadaniem jest także przedstawienie planu audytu i jego praktyczne wdrożenie.
2. Kryzys w przedsiębiorstwie, czyli komunikacja „po przejściach”:
– co oznacza w praktyce zasada: „Si vis pacem, para bellum”,
– PR x 4, czyli reguły działania zespołu antykryzysowego,
– skuteczne metody walki o reputację,
– jak pozyskać sojuszników.
ĆWICZENIE „ZABÓJCA” – Przypadek działalności organizacji antyglobalistycznej walczącej z międzynarodowym koncernem – opracowanie alternatywnych rozwiązań. Reakcja na kryzys krok po kroku na podstawie analizy kalendarium wydarzeń. Opracowanie scenariusza kryzysu w macierzystych firmach uczestników szkolenia.
3. Budowanie strategii PR i jej skuteczne wdrażanie:
– jak ocenić sytuację wyjściową,
– w jaki sposób planować strategię PR,
– co zrobić, by zrealizować strategię,
– jak monitorować efekty.
ĆWICZENIE „STRATEGIA BEZ STRAT” – Tworzenie planu strategii PR na podstawie arkusza przygotowanego przez trenera. Dzięki realistycznie dobranym kryteriom uczestnicy analizują model strategii public relations w instytucji finansowej.
4. PR on-line:
– wykorzystanie narzędzi PR w Internecie,
– Twoja firma w sieci,
– efektywność e-PR,
– jak zorganizować biuro prasowe on-line.
ĆWICZENIE „PR W SIECI” – Analiza stron internetowych firm uczestników szkolenia. Przygotowanie kodeksu dobrych praktyk PR w sieci. Tworzenie zakładek z informacjami dla prasy i klientów organizacji. Porównanie najlepszych stron www.
5. Sponsoring i lobbing jako narzędzia oddziaływania na otoczenie:
– formy, obszary i strategie sponsoringu,
– kampanie lobbingowe.
ĆWICZENIE „URATUJ REGION” – Studium przypadku kampanii na rzecz obrony województwa. Uczestnicy poznają narzędzia stosowane w kampanii lobbingowej i opracowują agendę działań grup nacisku.
6. Jak w praktyce zorganizować event:
– wszystko co chciałbyś wiedzieć o eventach, ale boisz się zapytać,
– od business event’s do incentive event’s,
– prawa Murphy’ego w organizowaniu event’ów.
ĆWICZENIE „WYDARZENIE SPECJALNE” – Opracowanie scenariusza plenerowej imprezy dla pracowników. Uczestnicy najpierw dzielą się na zespoły odpowiedzialne za poszczególne elementy event’u, a później przygotowują jego plan.
7. Media relations, czyli kształtowanie kontaktów z mediami:
– 7 grzechów głównych PR-owca,
– czy miłość do dziennikarzy jest możliwa,
– dać im to, czego pragną,
– prawo prasowe – broń ostateczna.
ĆWICZENIE „FAKT PRASOWY” – Uczestnicy wcielają się w role PR-owców, którzy mają zareagować na nieprawdziwe informacje medialne. Ich zadaniem jest przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy dementującej wyssane z palca informacje oraz wykorzystanie w praktyce narzędzi prawa prasowego (autoryzacji i sprostowania).
8. Wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne:
– jak się zachować w studiu rtv,
– jak odpowiadać na trudne pytania,
– radzenie sobie z tremą,
– słabe strony pytających – jak je wykorzystać.
ĆWICZENIE „WYWIAD” – Praca z kamerą. Uczestnicy występują w dwóch rolach – przeprowadzających wywiad i odpowiadających na pytania. Po wywiadzie następuje analiza nagranego materiału pod kątem socjotechnik i manipulacji wykorzystywanych przez media.
9. Warsztat pisania do mediów:
– notki i artykuły prasowe,
– język urzędników a język ludzi,
– „jestem samochodem”, czyli jak przestałem być człowiekiem – błędy w tekstach.
ĆWICZENIE „PIRAMIDA” – Pisanie tekstu w oparciu o reguły warsztatu dziennikarskiego. Zadaniem uczestników jest skonstruowanie informacji dla mediów na jeden z wybranych przez trenera tematów.
10. Jak zorganizować ciekawą konferencję prasową:
– co zrobić, żeby przyszli,
– co zrobić, żeby nie zasnęli,
– co zrobić, żeby napisali (pokazali, powiedzieli),
– co zrobić, żeby znowu przyszli.
ĆWICZENIE „KONFERENCJA” – Grupa organizuje konferencję prasową na jeden z wybranych tematów. Trener wciela się w rolę prowadzącego, a uczestnicy w role dziennikarzy i organizatorów.
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nagrania z próbkami własnych wystąpień. Dodatkowo trener udziela mu indywidualnego feedbacku z sugestiami dalszego rozwoju umiejętności medialnych.
Informacje dodatkowe:
Agenda:
Dzień 1 – godziny: 10:00 – 18:00
Dzień 2 – godziny: 09:00 – 17:00
Czas trwania szkolenia: 16 godzin (2 dni)
Cena: 500 zł