Celem szkolenie jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanymi z obsługą trudnego klienta, a także klienta zadłużonego. Moduły zawarte w szkoleniu zostały tak skonstruowane, aby uczestnik wiedział, w jaki sposób musi rozmawiać z klientem, aby nie tylko wywrzeć na nim wpływ, ale także ściągnąć należną zapłatę.
PROGRAM KURSU:
- Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z klientem:
– rola własnego nastawienia do innych – budowanie pozytywnego nastawienia;
– samoświadomość a kontakt z klientem;
– zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu;
– przekonanie i stereotypy;
– przepis na swój sukces życiowy/zawodowy;
– własne ograniczenia i możliwości;
– zamiana przeszkadzających nawyków. - Komunikacja w obsłudze trudnego klienta:
– bariery komunikacji;
– techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę klienta;
– sztuka zadawania pytań;
– rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta, metoda nurkowania, identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta;
– procesy decyzyjne klientów – rola wartości, potrzeb i dążeń. - Komunikacja za pomocą gestów. Jak wzmacniać przekaz werbalny:
– Sprawdź, kim jesteś: zapatrzonym w mniej lub bardziej barwne obrazy wzrokowcem kładącym nacisk na odczucia i wrażenia kinestetyczne czy raczej wsłuchującym się w wewnętrzny dialog słuchowcem?
– Jak nawiązać dialog z osobą postrzegającą świat w odmienny sposób niż ja? Dopasowanie własnego modelu do modelów świata innych.
– Siła komunikacji niewerbalnej – dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to, jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni? Jak stworzyć spójny wizerunek podczas przekazu, by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
– Techniki budowania wiarygodności przekazu: ton głosu, gesty, słowa.
– Czy te oczy mogą kłamać? Ruchy gałki ocznej podczas rozmowy.
– Dopasowanie się do rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w rozmowie. Neurony lustrzane. - Narzędzia komunikacji podczas obiekcji klienta. Komunikacja w sytuacji konfliktowej:
– zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące klienta;
– argumentacja i przekonywanie do swoich racji. Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w procesie reklamacji;
– język korzyści;
– techniki przekonywania: zmiana perspektywy, metoda FBI;
– intonacja głosem;
– techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają;
– słowa, które wyzwalają gniew klienta. - Wywieranie wpływu i manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Elementy języka perswazji:
– istota manipulacji i perswazji;
– model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację;
– technika „dostrajania” i „prowadzenia”; moc i magia słowa;
– techniki wywierania wpływu – reguły i techniki wywierania wpływu. - Asertywność, czyli umiejętność bronienia swoich praw w kontakcie z klientami:
– asertywność i jej definicje;
– perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów;
– techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność;
– wyrażanie osobistych opinii i przekonań;
– umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny;
– model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta;
– stawianie granic „trudnemu” klientowi. - Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie bezpośrednim/telefonicznym z klientem:
– stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość,
– negatywne emocje – jak sobie z nimi radzić i jak wykorzystywać. - Przyczyny niepłacenia:
– etapy zachowania dłużników,
– dlaczego dłużnicy nie płacą swoich zobowiązań,
– jak rozpoznać przyczynę powstania wymówki w rozmowie. - Dłużnik trudny, typologia dłużników i metody radzenia sobie z dłużnikiem trudnym:
– rozróżnienie typów dłużników i motywów ich zachowań,
– jak dostosować swój komunikat w zależności od typu dłużnika – podejmowanie adekwatnych działań i reakcji prowadzących do znalezienia wspólnego stanowiska w sprawie. - Negocjacje windykacyjne:
– rodzaje negocjacji,
– jak dobrać sposób prowadzenia negocjacji do typu rozmówcy,
– zasady negocjacji i ich wykorzystanie,
– budowanie poczucia przewagi nad dłużnikiem i umiejętność zachowania kontroli nad rozmową. - Sankcje – konsekwencje niepłacenia:
– rodzaje sankcji,
– jak wykorzystywać w rozmowie znajomość różnych sankcji, dopasowywać je do sytuacji w sprawie i typu dłużnika,
– metodologia zapowiadania sankcji,
– wachlarz sankcji i metoda „dociskania sprężyny” jako skuteczny sposób wywierania wpływu na dłużnika.
Liczba godzin: 22
Cena kursu: 2.200 zł