Celem szkolenia jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i organizowania pracy, nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania, dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy, nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem.
PROGRAM KURSU:
1. Zarządzanie czasem własnym – rola i znaczenie:
- zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania,
- czas jako osobisty kapitał każdego z nas,
- korzyści z lepszej organizacji.
2. Bariery efektywnego wykorzystania czasu:
- analiza obecnego stylu pracy,
- identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi,
- nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi,
- zarządzanie czasem a zarządzanie sobą.
3. Wyznaczanie i realizacja celów kluczem do lepszej organizacji dnia:
- cele długo- i krótkoterminowe,
- kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART),
- analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów,
- cele danej grupy zawodowej,
4. Planowanie – jego istota w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie:
- skuteczność a efektywność w działaniu – różnice,
- analiza własnej aktywności w ciągu dnia,
- gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu,
- zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni.
5. Techniki i metody zarządzania czasem:
- główne zasady funkcjonowania w czasie – „z życia organizacji”,
- ustalanie ważności zadań i macierz Eisenhowera,
- arkusze planowania indywidualnego i grupowego,
- program osobistej efektywności – przezwyciężenie nawyku odkładania spraw na później,
- tworzenie harmonogramów,
- kamienie mailowe,
- zasada konstruowania celów SMART,
- metoda 2-2-2.
- technika pomodoro.
6. Ustalanie priorytetów a właściwe podejmowanie decyzji:
- metody ustalania priorytetów,
- matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom,
- zadania ważne i pilne – które z nich są najważniejsze – zasada Eisenhowera,
- wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań,
- analiza zadań pod kątem priorytetów,
7. Podsumowanie szkolenia.
Ilość godzin: 18
Cena szkolenia: 1.800 zł