Celem szkolenia jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i organizowania pracy, nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania, dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy, nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem.

 

PROGRAM KURSU:

1. Zarządzanie czasem własnym – rola i znaczenie:

  • zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania,
  • czas jako osobisty kapitał każdego z nas,
  • korzyści z lepszej organizacji.

2. Bariery efektywnego wykorzystania czasu:

  • analiza obecnego stylu pracy,
  • identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi,
  • nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi,
  • zarządzanie czasem a zarządzanie sobą.

3. Wyznaczanie i realizacja celów kluczem do lepszej organizacji dnia:

  • cele długo- i krótkoterminowe,
  • kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART),
  • analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów,
  • cele danej grupy zawodowej,

4. Planowanie – jego istota w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie:

  • skuteczność a efektywność w działaniu – różnice,
  • analiza własnej aktywności w ciągu dnia,
  • gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu,
  • zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni.

5. Techniki i metody zarządzania czasem:

  • główne zasady funkcjonowania w czasie – „z życia organizacji”,
  • ustalanie ważności zadań i macierz Eisenhowera,
  • arkusze planowania indywidualnego i grupowego,
  • program osobistej efektywności – przezwyciężenie nawyku odkładania spraw na później,
  • tworzenie harmonogramów,
  • kamienie mailowe,
  • zasada konstruowania celów SMART,
  • metoda 2-2-2.
  • technika pomodoro.

6. Ustalanie priorytetów a właściwe podejmowanie decyzji:

  • metody ustalania priorytetów,
  • matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom,
  • zadania ważne i pilne – które z nich są najważniejsze – zasada Eisenhowera,
  • wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań,
  • analiza zadań pod kątem priorytetów,

7. Podsumowanie szkolenia.

 

Ilość godzin: 18
Cena szkolenia: 1.800 zł