Szkolenie przeznaczone dla organizacji. Uczy, jak wzbogacić formy komunikowania się dzięki wykorzystaniu umiejętności stosowania nowych standardów i strategii komunikacji werbalnej i niewerbalnej poprzez:

  • wzrost świadomości siebie i swojego potencjału niezbędnych do kreowania wizerunku zgodnego z własnymi potrzebami i ambicjami, a także pełnionymi rolami społecznymi,
  • rozwój umiejętności zarządzania osobistym potencjałem i odpowiedniego wykorzystania w kontaktach z innymi,
  • rozwój umiejętności interpersonalnych pozwalających na zachowanie dbałości o własny stan wewnętrzny, równowagę emocjonalną i pewność siebie w trudnych sytuacjach.

 

PROGRAM KURSU:

  1. Rozwiązywanie problemów sprzedażowych – „trudny” klient – NASTAWIENIE.
  • „Wielkość człowieka jest ważniejsza od wielkości problemu”.
  • Czy problemy nadają sens życiu – czy porażka jest etapem rozwoju.
  • Mój problem nie jest moim problemem.
  • Test przywódcy – szybkie rozpoznawanie problemu.
  • Schemat rozwiązywania problemów.
  • Moralny kompas.
  • Bierz pod uwagę ludzi i ich kulturę, jeśli chcesz zachować integralność firmy.
  • Zasady nie są wartościami. PRAWOŚĆ.
  • Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy.
  • Psychologia zachowań ludzkich – DISC.
  • Sztuka radzenia sobie z przekonaniami; jak radzić sobie z pourazowym stresem wywołanym przez zwierzchnika, podwładnego.
  • Ćwiczenia wdrożeniowe.

2. Sztuka komunikacji handlowca w spotkaniach (wystąpieniach) jeden na jeden, przed małą grupą, przed audytorium – podstawowy filar przywództwa.

  • Aktywne słuchanie; parafraza, klaryfikacja, weryfikacja – techniki zadawania pytań.
  • Dopasowanie sprzedawcy – fizycznie, mentalnie, emocjonalnie.
  • Czy twój stres powoduje twój zamęt.
  • Mówię wprost, czy owijam w „bawełnę”.
  • Technika drwala – byle do przodu.
  • Gąbkowanie komunikatu, powtórzenie i finalnie odwrócenie.
  • Odwrócenie i negatywna projekcja jako droga do ujawnienia bóli.
  • Struktura komunikatu, czyli to JAK się mówi, jest równie ważne CO się mówi (każda wypowiedź, prezentacja jest komunikatem, a osoba przekazująca komunikat jest jego częścią, tak samo ważną, jak treść zgodnie z zasadą M. McLuhana: „The medium is a message”). Znaczenie przekazu pozawerbalnego i tonu głosu. Prawie 90% naszej komunikacji to przekaz niewerbalny. Siła słowa poparta siłą wewnętrzną. „Gdy kupię ciebie, kupię twój produkt!”.

3. Spójność języka ciała, tonu głosu i treści wypowiedzi jako podstawa dobrej autoprezentacji.

  • 3 x M: message, messenger, medium.
  • Dziesięć emocjonalnych składników siły człowieka. Carl Jung mawiał: „Nie da się zmienić ciemności w światłość, ani apatii w ruch bez udziału emocji”. Dziesięć wezwań do działania.
  • Napełniać puste wiadro, czy zapalać do działania – motywowanie siebie – motywowanie grupy. Przykład pociąga.
  • Ćwiczenia wdrożeniowe.
  • Taktyki zadawania pytań, techniki odwracania w komunikacji, czyli jak rozpoznać intencje i zmylenia klienta. Jaki jest ukryty komunikat klienta. Kierunki odwracania. Dlaczego pytania otwarte pogłębiają komunikację.

 

Liczba godzin: 12
Cena szkolenia: 2.500 zł