Szkolenie przeznaczone dla organizacji. Uczy, jak wzbogacić formy komunikowania się dzięki wykorzystaniu umiejętności stosowania nowych standardów i strategii komunikacji werbalnej i niewerbalnej poprzez:
- wzrost świadomości siebie i swojego potencjału niezbędnych do kreowania wizerunku zgodnego z własnymi potrzebami i ambicjami, a także pełnionymi rolami społecznymi,
- rozwój umiejętności zarządzania osobistym potencjałem i odpowiedniego wykorzystania w kontaktach z innymi,
- rozwój umiejętności interpersonalnych pozwalających na zachowanie dbałości o własny stan wewnętrzny, równowagę emocjonalną i pewność siebie w trudnych sytuacjach.
PROGRAM KURSU:
- Rozwiązywanie problemów sprzedażowych – „trudny” klient – NASTAWIENIE.
- „Wielkość człowieka jest ważniejsza od wielkości problemu”.
- Czy problemy nadają sens życiu – czy porażka jest etapem rozwoju.
- Mój problem nie jest moim problemem.
- Test przywódcy – szybkie rozpoznawanie problemu.
- Schemat rozwiązywania problemów.
- Moralny kompas.
- Bierz pod uwagę ludzi i ich kulturę, jeśli chcesz zachować integralność firmy.
- Zasady nie są wartościami. PRAWOŚĆ.
- Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy.
- Psychologia zachowań ludzkich – DISC.
- Sztuka radzenia sobie z przekonaniami; jak radzić sobie z pourazowym stresem wywołanym przez zwierzchnika, podwładnego.
- Ćwiczenia wdrożeniowe.
2. Sztuka komunikacji handlowca w spotkaniach (wystąpieniach) jeden na jeden, przed małą grupą, przed audytorium – podstawowy filar przywództwa.
- Aktywne słuchanie; parafraza, klaryfikacja, weryfikacja – techniki zadawania pytań.
- Dopasowanie sprzedawcy – fizycznie, mentalnie, emocjonalnie.
- Czy twój stres powoduje twój zamęt.
- Mówię wprost, czy owijam w „bawełnę”.
- Technika drwala – byle do przodu.
- Gąbkowanie komunikatu, powtórzenie i finalnie odwrócenie.
- Odwrócenie i negatywna projekcja jako droga do ujawnienia bóli.
- Struktura komunikatu, czyli to JAK się mówi, jest równie ważne CO się mówi (każda wypowiedź, prezentacja jest komunikatem, a osoba przekazująca komunikat jest jego częścią, tak samo ważną, jak treść zgodnie z zasadą M. McLuhana: „The medium is a message”). Znaczenie przekazu pozawerbalnego i tonu głosu. Prawie 90% naszej komunikacji to przekaz niewerbalny. Siła słowa poparta siłą wewnętrzną. „Gdy kupię ciebie, kupię twój produkt!”.
3. Spójność języka ciała, tonu głosu i treści wypowiedzi jako podstawa dobrej autoprezentacji.
- 3 x M: message, messenger, medium.
- Dziesięć emocjonalnych składników siły człowieka. Carl Jung mawiał: „Nie da się zmienić ciemności w światłość, ani apatii w ruch bez udziału emocji”. Dziesięć wezwań do działania.
- Napełniać puste wiadro, czy zapalać do działania – motywowanie siebie – motywowanie grupy. Przykład pociąga.
- Ćwiczenia wdrożeniowe.
- Taktyki zadawania pytań, techniki odwracania w komunikacji, czyli jak rozpoznać intencje i zmylenia klienta. Jaki jest ukryty komunikat klienta. Kierunki odwracania. Dlaczego pytania otwarte pogłębiają komunikację.
Liczba godzin: 12
Cena szkolenia: 2.500 zł