Liczba godzin: 16 godzin
Cena szkolenia: 500zł
Warunki uczestnictwa:
- Ukończone 18 lat;
- kserokopia potwierdzenia dokonania przelewu;
- wypełniony i podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy (do wypełnienia w sekretariacie College Medyczny);
- KOMPLET dokumentów należy dostarczyć przed pierwszymi zajęciami;
- Obecność na min. 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie następujących kompetencji i umiejętności przez uczestników:
- poznanie procesu i mechanizmów budowania zaufania i autorytetu w procesie mentoringowym,
- poznanie procesu diagnozy i planowania potrzeb rozwojowych,
- rozwinięcie umiejętności zarządzania procesem edukacyjnym w taki sposób, żeby skutecznie wpływać na proces uczenia się jednostki,
- pogłębienie samoświadomości własnej roli jako mentora,
- rozwinięcie umiejętności profesjonalnego przygotowania, prowadzenia i ewaluacji procesu mentoringu,
- rozwinięcie umiejętności stosowania metodologii i technik edukacyjnych w procesie mentoringu,
- poznanie psychologicznych mechanizmów uczenia się i specyfiki uczenia się dorosłych,
- wzmocnienie świadomości typologii postaw osób uczących się i poznanie sposobów dostosowania procesu uczenia do indywidualnych predyspozycji uczącego się.
Grupa docelowa:
Osoby pracujące w kadrach zarządzających.
Ramowy program kursu:
Dzień 1 – godziny: 10:00 – 18:00
Dzień 2 – godziny: 09:00 – 17:00
- Skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną poprzez media (perswazja a manipulacja):
Techniki perswazji medialnej.
Jaka manipulacja jest skuteczna?
ĆWICZENIE 1 – Rozpoznawanie komunikatów perswazyjnych oraz manipulacyjnych w wywiadach telewizyjnych (praca na bazie fragmentów telewizyjnych programów publicystycznych). Celem ćwiczenia jest wprowadzenie uczestników w temat szkolenia i pokazanie im wariantów obrony przed technikami manipulacyjnymi.
- Prawda, ale niecała.
Wykorzystywanie powierzchowności przekazu do tworzenia wrażenia medialnego.
ĆWICZENIE 2 – Tworzenie tekstów prasowych. Ćwiczenie polega na wykorzystywaniu niejednoznaczności przekazu i gry słów w komunikatach medialnych. Uczestnicy poznają sposoby i techniki rozmywania wypowiedzi i kierowania niewygodnych tematów na bezpieczne dla nich tory.
- Tajemnica sukcesu w kontaktach z mediami. Warsztat, cz. I:
Media – ich siła i słabości.
Reguły współpracy z dziennikarzami.
Otwartość, rzetelność, wiarygodność – elementy budowania relacji.
ĆWICZENIE 3 – Rozmowa z dziennikarzem. Mity i stereotypy w kontaktach z mediami. Celem warsztatu jest oswojenie uczestników z wystąpieniami publicznymi i medialnymi. Każdy z nich wciela się w role (dziennikarza, rozmówcy). W trakcie tego ćwiczenia coach dokonuje diagnozy mocnych i słabych stron uczestnika szkolenia. Podaje też konstruktywne propozycje zmian i sposoby na modyfikację niepożądanych postaw.
- Tajemnica sukcesu w kontaktach z mediami. Warsztat, cz. II:
Projektowanie długotrwałych kontaktów z redakcją.
Spotkania nieformalne, plotki i informacje, lobbing.
ĆWICZENIE 4 – Oswajanie dziennikarzy. Budowanie długofalowych relacji na linii menedżer – dziennikarz z wykorzystaniem technik wpływu. W trakcie ćwiczenia uczestnicy uczą się rozpoznawania intencji dziennikarzy oraz sposobów redukowania ich agresywnych postaw. Zadaniem uczestników treningu jest też projektowanie strategii kontaktów z wybranymi redakcjami.
5. Wywiady prasowe, radiowe i TV, cz. I:
Specyfika studia radiowego i telewizyjnego – zasady zachowania.
Opanowanie tremy – wizualizacja, oswajanie wyglądu i głosu.
ĆWICZENIE 5 – Wywiad w mediach elektronicznych – warsztat z użyciem kamery i mikrofonu. Uczestnicy treningu biorą czynny udział w zainscenizowanym przez coacha programie publicystycznym.
- Efekt pierwszego wrażenia – elementy mowy ciała.
- Rozmowa z dziennikarzem przed nagraniem.
- Wywiady prasowe, radiowe i TV, cz. II:
Triki telewizyjne, czyli co zrobić, by kamera nas kochała.
Trudne pytania – jak sobie radzić – opanowanie i riposta.
ĆWICZENIE 6 – trening z kamerą („setki”, rozmowa „live”, wywiad nagrywany), cz. I:
Kilku na jednego – rozbijanie koalicji.
Słabe strony pytających.
ĆWICZENIE 7 – trening z kamerą („setki”, rozmowa „live”, wywiad nagrywany), cz. II:
Analiza nagranego materiału.
Dyskusja grupowa – co było dobrze, a co można zmienić (różne punkty widzenia).
- Prawo prasowe – możliwości i ograniczenia:
Świat mediów – pułapki i zagrożenia.
Autoryzacja.
Sprostowania.
- Pisanie tekstów prasowych i sponsorowanych:
Reguły dobrego pisania.
Zasady konstruowania ciekawych tekstów.
ĆWICZENIE 8 – Pisanie tekstów prasowych. Styl szkolny, urzędowy i prasowy. Celem ćwiczenia jest nauczenie Uczestników konstruowania tekstów dziennikarskich, zrozumienie i przyswojenie „filozofii” i zasad tworzenia materiałów prasowych.
- Błędy i wypaczenia w tekstach prasowych.
- Ekonomika języka – prostota, nie – prostactwo.
ĆWICZENIE 9 – TEST lub QUIZ.
- Wizyta w studiu radiowym i telewizyjnym – zajęcia praktyczne:
Próba mikrofonu (ustawienie głosu).
Próba kamery (światło, postawa ciała, kontrola gestów i ich „telewizyjna adaptacja”).
ĆWICZENIE 10 – „Poligon” – 5-minutowy wywiad z uczestnikiem prowadzony przez coacha (rejestracja na płycie DVD, która dołączana jest do materiałów poszkoleniowych; trafiają one do uczestnika wraz z komentarzem i wskazówkami trenera).
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
– Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
– Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
– W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
– Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od trenera/eksperta czy follow up.
– W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
– Szkolenie może być prowadzone przez dwóch trenerów/ekspertów.
– W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą trenerów/ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.
Efekty uczenia się:
Uczestnik podczas szkolenia nabywa umiejętności niezbędnych do pracy w kadrach zarządzających.
Prowadzący zajęcia:
Mgr Iwona Długosz – Coach. Certyfikowany DiSC trener personalny. Doradca zawodowy.
Ukończyła studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyła szkolenie ”Twoja firma”. Wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago-Centrum w Kielcach. Tłumacz języka włoskiego. Pracuje jako doradca finansowy. Prowadzi szereg szkoleń z zakresu ZZL, DiSC, Motywowanie pracowników, Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, mała przedsiębiorczość, itp.
Zapewniamy:
- Komplet materiałów dydaktycznych.
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN),
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł,
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł.