
- To wydarzenie minęło.
11.03.2023 Rozpoznanie i terapia dziecka z autyzmem
11 marca @ 08:00 - 16:00
Cel kształcenia:
W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z klasyfikacją całościowych zaburzeń rozwojowych, poznają kryteria diagnostyczne poszczególnych jednostek oraz ich obraz kliniczny. Omawiane są cechy komunikacji osób z zespołem Aspergera oraz z autyzmem dziecięcym, a także sposoby ich różnicowania z innymi zaburzeniami komunikacji. Ponadto, uczestnicy zapoznają się z metodami alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (ACC) i ich przydatnością w pracy z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Poruszany jest także aspekt zaburzeń integracji sensorycznej w spektrum autyzmu. Duży nacisk jest położony na terapię logopedyczną – od nawiązania relacji do treningu komunikacji włączającego dziecko w grupę.
Adresaci:
Szkolenie skierowane do logopedów, pedagogów, terapeutów, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dziecka z autyzmem.
Program kursu:
Jednostki wchodzące w skład Całościowych Zaburzeń Rozwoju
Sposoby diagnozowania zaburzeń ze spektrum zaburzeń autystycznych
Charakterystyczne objawy autyzmu i zespołu Aspergera
Szczegółowy opis zaburzeń komunikacji w autyzmie
Cechy komunikacji osób z zespołem Aspergera
Różnicowanie autyzmu i innych zaburzeń w aspekcie komunikacji
Zaburzenia sensoryczne
AAC- przegląd metod i ich przydatność w pracy z dzieckiem z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju
Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem od nawiązania relacji do treningu komunikacji włączającego dziecko w grupę: ocena rozwoju dziecka i jego komunikacji, nawiązanie kontaktu-ćwiczenia mowy werbalnej, ćwiczenia użycia prostych komunikatów zaspokajających podstawowe potrzeby, ćwiczenia rozwijające słownik dziecka, ćwiczenia kształtujące rozumienie komunikatów słownych, ćwiczenia kształtujące umiejętność budowania zdań, użycia i rozumienia poprawnych form gramatycznych, ćwiczenia poprawiające rozumienia relacji czasowych i związków przyczynowo skutkowych, ćwiczenia poprawiające kontakt wzrokowy, ćwiczenia rozumienia i użycia pozawerbalnych aspektów komunikacji, ćwiczenia służące wydłużaniu wypowiedzi dziecka, poprawiające jej spójność, ćwiczenia kształtujące umiejętności nawiązywania, podtrzymywania dialogu, ćwiczenia wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych w grupie
Oddziaływania logopedyczne wspomagające terapię dziecka z zespołem Aspergera
Szczegółowy program kursu: https://college-med.pl/kursy-dla-terapeutow-i-rehabilitantow-2/rozpoznanie-i-terapia-dziecka-z-autyzmem