
15.04.2023 SI w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
15 kwietnia @ 08:00 - 16:00
CELE:
Zapoznanie słuchaczy z problematyką zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz ich związkiem z trudnościami w nauce i zachowaniu. Ponadto przybliżenie kursantom wstępnej diagnostyki zaburzeń SI. Przedstawienie propozycji ćwiczeń i zabaw stymulujących prawidłowy rozwój procesów integracji sensorycznej. Szkolenie docelowo ma wyposażyć w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem o zaburzonej integracji pomiędzy zmysłami. Ma także za zadanie przygotować uczestnika do określenia diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
ADRESACI:
- Nauczyciele
- Terapeuci
- Rehabilitanci
- Psycholodzy
- Pedagodzy
- Logopedzi
- Kynoterapeuci
- Alpakoterapeuci
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Uczestnik szkolenia po odbytym kursie:
- Potrafi poprzez różne techniki wpływać na to, jak dziecko będzie reagować w określonych sytuacjach
- Rozróżnia założenia teorii integracji sensorycznej
- Doskonali zdolności potrzebne do pracy z dzieckiem (również te nabyte wcześniej)
- Odnajduje, oraz stosuje ciekawe pomysły (przykłady zabaw z najmłodszymi)
- Dobiera ćwiczenia adekwatnie do wieku dziecka i jego zaburzeń
- Umiejętnie precyzuje koncepcje terapii przekazując rodzicom wysnute z nich wnioski
- Poprawnie weryfikuje problemy dziecka w sferze przetwarzania sensorycznego
- Ustala profil sensomotoryczny na podstawie wcześniej uzyskanych informacji od opiekunów, jak i własnych obserwacji, które dostrzega przy okazji przebywania z dzieckiem
Szczegółowy program kursu: https://college-med.pl/integracja-sensoryczna-w-edukacji-przedszkolnej-i-wczesnoszkolnej